Coeficientul aerodinamic al automobilelor (Cx)

aerodinamica_400 

Aerodinamica automobilelor este știința care se ocupă cu studiul fenomenelor rezultate ca urmare a interacțiunii dintre automobil și aer. Simplificat, putem defini coeficientul aerodinamic ca un parametru care reprezintă rezistența cu care se opune aerul la deplasarea unui automobil. Cu cât coeficientul aerodinamic este mai mic cu atât rezistența aerului la deplasarea automobilului este mai mică.

La deplasarea automobilului, datorită interacțiunii acestuia cu aerul, presiune din partea frontală crește, în timp ce presiunea din partea din spate scade. Datorită vâscozității aerului, după trecerea automobilului, aerului dislocat de acesta nu este înlocuit instantaneu ci după o anumită perioadă, astfel creîndu-se o depresiune. În același timp aerul este comprimat în partea frontală unde se creează o presiune dinamică.

deplasare_400

Aerul, datorită densității și vâscozității, se opune mișcării oricărui corp care-l pătrunde. Cu cât forma corpului este mai puțin aerodinamică cu atât forța de rezistență a aerului este mai mare. De asemenea forța cu care se opune aerul depinde de aria suprafeței transversale a corpului în mișcare. Cu cât volumul de aer dislocat de corp este mai mare cu atât rezistența aerului crește. Viteza automobilului joacă un rol extrem de important în ceea ce privește forța de rezistență a aerului la deplasarea automobilului. Aceasta crește cu pătratul vitezei, iar puterea rezistentă a aerului depinde de viteza automobilului ridicată la puterea a 3-a.

Viteza automobilului joacă un rol extrem de important în ceea ce privește forța de rezistență a aerului la deplasarea automobilului. Aceasta crește cu pătratul vitezei, iar puterea rezistentă a aerului depinde de viteza automobilului ridicată la puterea a 3-a.

forta_rezistentei_aerului_400