Pasi de urmat pentru inscrierea in programul Rabla

Pasi de urmat pentru inscrierea in programul Rabla

pasi_de_urmat_pentru_inscrierea_in_programul_rabla_400

1. Obtineti Nota de Acceptare a autoturismului

Persoana fizica ce are in proprietate sau este mostenitor al unui autoturism uzat si doreste achizitionarea unui autoturism nou prin `Programul RABLA` trebuie sa aleaga un singur producator din Lista producatorilor validati. La acesta se va prezenta pentru a solicita o `Nota de Acceptare`.

Nota de Acceptare obtinuta astfel reprezinta inscrierea in program!

Observatii:

In Nota de Acceptare este inclusa si o declaratie pe proprie raspundere a persoanei fizice, care garanteaza ca nu s-a inscris pe listele altui producator validat.

La completarea `Notei de Acceptare` sunt necesare actul de identitate si certificatul de inmatriculare al autoturismului uzat.

Atentie!

Nota de Acceptare este valabila timp de 30 de zile calendaristice de la data emiterii sale.

Cetateanul care nu depune documentele necesare la producatorul validat in termenul mai sus-mentionat pierde dreptul de a participa la program, producatorul respectiv avand dreptul de a redistribui locul vacant altei persoane fizice.

Fiecare producator validat va elibera Nota de acceptare in limita numarului de autoturisme aprobat.

2. Duceti vehicolul uzat la un colector autorizat

Persoana fizica va apela la un colector autorizat si se va prezenta cu autoturismul uzat in vederea casarii acestuia. Este foarte important ca operatorul economic sa detina o autorizatie pentru desfasuraree activitatii de colectare a vehiculelor scoase din uz si sa fie inclus in lista publicata pe pagina de internet a AFM.

`Lista operatorilor economici autorizati` se publica in acelasi timp cu `Lista producatorilor validati` si poate fi consultata pe www.afm.ro, site-ul oficial al Administratiei Fondului pentru Mediu.

Pentru obtinerea certificatului de distrugere a autoturismului uzat sunt necesare urmatoarele documente:

  • Actul de identitate al proprietarului /mostenitorului;
  • Certificatul de inmatriculare al autoturismului;
  • Nota de acceptare eliberata de producatorul validat, original.

Persoanei fizice ii va fi eliberat, de asemenea, de catre operatorul economic autorizat `Certificatul de distrugere al autoturismului uzat`.

Atentie!

Pastrati placutele cu numerele de inmatriculare, deoarece va vor fi necesare in vederea radierii autovehiculului!

Recuperati Nota de Acceptare in original !

Pentru achizitionarea ca deseu a autoturismului uzat, operatorul economic autorizat sa desfasoare activitati de colectare a vehiculelor scoase din uz va achita proprietarului autovehiculului predat spre distrugere suma platita in mod obisnuit pentru tipul respectiv de autoturism.

3. Vizitati Politia pentru Radierea masinii

Deoarece originalele vor ramane definitiv la serviciul de inmatriculari, persoana fizica trebuie sa obtina cate o copie legalizata dupa certificatul de inmatriculare si dupa certificatul de distrugere al autoturismului uzat.

De asemenea, persoana fizica va trebui sa se prezinte la Serviciul de inmatriculari pe raza caruia este inscris in circulatie autoturismul uzat, in vederea radierii.

Pentru obtinerea certificatului de radiere sunt necesare urmatoarele documente:

  • Cerere de radiere tipizata (de la un birou de copiat acte);
  • Cartea de identitate a vehiculului, daca exista;
  • Fisa de inmatriculare, cu viza circumscriptiei financiare;
  • Certificatul de distrugere al autoturismului uzat, in original (certificatul obtinut de la agentul economic care a preluat autoturismul uzat);
  • Certificatului de radiere, in trei exemplare, completate;
  • Actul de identitate al proprietarului / mostenitorului, in original si copie xerox;
  • Certificatul de inmatriculare in original;
  • Placutele cu numerele de inmatriculare.

4. Reveniti la Producatorul Validat

Pentru finalizarea procesului sunt necesare urmatoarele documente:

  • Actul de identitate;
  • Certificatul de inmatriculare al autoturismului uzat, in copie legalizata;
  • Certificatul de distrugere al autoturismului uzat, in copie legalizata, eliberat de un colector autorizat;
  • Certificatul de radiere al autoturismului uzat, in original;
  • Certificatul de mostenitor, in copie legalizata, daca persoana fizica beneficiara este mostenitoarea proprietarului. La acestea se adauga, daca este cazul, certificatele de casatorie sau documentele de schimbare a numelui, in copii legalizate. In cazul in care certificatul de mostenitor atesta ca sunt mai multi mostenitori, este necesara intocmirea unei declaratii notariale si prezentarea aceteia in original. Declaratia va dovedi acordul celorlalti mostenitori cu participarea persoanei beneficiara, in calitate de mostenitor, la acest Program.
  • Nota de acceptare eliberata de producatorul validat, in original.

In continuare, procedura se va desfasura identic unei operatiuni de vanzare-cumparare in conditii normale. Dupa optarea pentru un model anume de autoturism, veti primi factura pentru acesta, din care se va scadea suma de 3 000 RON. Datele referitoare la plata facturii si livrarea masinii vor fi stabilite de dumneavoastra impreuna cu agentul de vanzari insarcinat cu dosarul dumneavoastra.

Dosarul trebuie completat in termen de maxim 30 de zile de la momentul inscrierii!

Fiti precaut!

 

  • Nu credeti tot ce cititi! Informatiile si instructiunile din mass-media, referitoare la `Programul de stimulare a innoirii Parcului national auto`, dupa care va puteti ghida, sunt doar cele comunicate oficial de catre Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) si Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor (MMGA).
  • Informatiile precum listele cu producatorii validati si agentii economici autorizati sau numarul de autoturisme alocate fiecarui producator validat sa desfasoare activitatea de colectare a vehiculelor uzate, vor fi publicate pe pagina de Internet a Administratiei Fondului pentru Mediu (www.afm.ro), la sediul institutiei si in mass-media.
  • Plata autoturismului nou pe care intentionati sa-l achizitionati in cadrul programului se poate face integral sau in rate. Achizitionarea in sistem leasing nu este disponibila in cadrul acestui program.
  • La acest program (in calitate de cumparatori) pot participa numai persoane fizice, nu si persoane juridice.
  • Inscrierea in program se va face la un singur producator validat. De asemenea, o persoana fizica poate participa o singura data si cu un singur autoturism, nu are dreptul sa achizitioneze mai mult de un autoturism in acest sistem, iar pentru autoturismul nou trebuie sa predea un singur autoturism uzat.
  • Programul nu se aplica retroactiv. Persoanele care au achizitionat un autoturism nou, inainte de data demararii programului, nu vor putea beneficia de prima de 3000 lei RON.
  • Suma de 3.000 lei RON se va scadea din pretul de achizitie al autoturismului si nu va fi incasata direct de persoana care achizitioneaza autoturismul.
  • Este obligatorie plata impozitului auto pana la momentul radierii din circulatie. Dovada platii impozitului va fi predata Serviciului de Inmatriculari in momentul radierii din circulatie - Viza Financiar pe Fisa de Inmatriculare.
  • In vederea evitarii litigiilor (situatii in care persoana preda autoturismul spre distrugere si ulterior constata ca nu indeplineste conditiile, etc.), cetatenii care intentioneaza sa participe la acest program sunt obligati sa respecte conditiile si sa detina documentele enumerate mai jos. Rugam cetatenii sa nu intreprinda nici un demers fara a verifica in prealabil daca respecta conditiile impuse de Ordonanta de Urgenta nr. 38/2006, daca au la dispozitie toate documentele cerute si daca suportul financiar le permite inscriere in Program.