Sistemul de aprindere cu ruptor-distribuitor

Sistemul de aprindere cu ruptor-distribuitor

Scopul unui sistem de aprindereeste de a produce și furniza o scânteie în interiorul cilindrului, spre sfârșitul fazei de comprimare, pentru a aprinde amestecul carburant la motoarele pe benzină.

    Pentru ca scânteia să se producă, între electrozii unei bujii (distanța de 0.6 mm) la presiunea de 1 bar, este necesară o tensiune de 2000 – 3000 V. La motoarele cu ardere internă, în condițiile de presiune și temperatură din cilindri, sistemul de aprindere trebuie să furnizeze între 8000 și 20000 V, pentru a face posibilă apariția scânteii.

Ansamblu distribuitor sistem de aprindere mecanic

Foto: Ansamblu distribuitor sistem de aprindere mecanic

    În acest articol vom discuta despre sistemele de aprindere mecanice cu ruptor-distribuitor. Acestea sunt printre primele sisteme utilizate pe motoarele pe benzină de automobile. Controlul producerii scanteii este de natură mecanică, din acest motiv modul de funcționare este mai facil de înteles.

    Motoarele pe benzină moderne sunt echipate cu sisteme de aprindere avansate, electronice. La acestea, controlul producerii scânteii se face integral cu calculatorul de injecție. Despre acest tip de sisteme de aprindere vom discuta pe larg într-un articol viitor.

    Tensiune generată între electrozii bujiei trebuie să fie suficient de mare pentru a produce scânteia, indiferent de regimul de funcționare al motorului (sarcină și turatie).