Vanzarea unei masini rulate rapid, la pretul dorit

Vanzarea unei masini rulate rapid, la pretul dorit

vanzarea_unei_masini_rulate_rapid_400

Pentru ca piata automobilelor second hand a crescut exponential in ultima perioada, avem cateva sfaturi si sugestii pentru viitorii vanzatori de masini rulate. Acestea includ recomandari privind pregatirea masinii, evaluarea corecta a pretului cerut precum si formularea unui anunt cat mai corect si atractiv.

Ca vanzator, ai posibilitatea sa alegi metoda de tranzactionare, pretul dorit si rapiditatea realizarii unei potentiale tranzactii. Cea din urma variaza extrem de mult in functie de alegerea vanzatorului: poate alege sa cedeze masina unui parc specializat in comercializarea de automobile rulate, cu dezavantajul ca va plati cu aproximativ 1.000 de euro sub pretul pietei (chiar mai mult, in functie de valoarea automobilului), sau poate alege sa apeleze la site-urile de specialitate pentru a atrage cumparatori persoane fizice. In acest caz, un pret cu putin sub media pietei si/sau un automobil bine intretinut reprezinta avantaje nete in demararea tranzactiei.

Pregătirea maşinii - detaliile decisive, aparent nesemnificative Alte atuuri pentru o tranzacţie rapidă şi mulţumitoare sunt reprezentate de starea tehnică şi aspectul maşinii, două elemente ce cântăresc greu în ochii unui potenţial cumpărător. Orice maşină trebuie îngrijită, tocmai de aceea fiind recomandată o igienizare atentă înainte de întâlnirea cu un potenţial client sau postarea unui anunţ online. Costurile pot atinge aproximativ 100 de lei, dar şansele ca maşina să fie atrăgătoare cresc destul de mult. În cazul unor automobile ce trec pragul de 10.000 de euro, este indicată procedura de detailing (aproximativ 200 de euro), care va aduce exteriorul maşinii într-o stare apropiată de cea originală. Nici detaliile ce ţin de partea tehnică nu trebuiesc ignorate, mai ales că acestea pot da de gol un proprietar neglijent cu maşina în cauză, ceea ce poate diminua serios şansele ca preţul să fie apropiat de pretenţiile vânzătorului. Alte lucruri care cimentează o tranzacţie la un preţ convenabil pentru vânzător sunt reprezentate de cartea service, de preferat actualizată şi o stare tehnică impecabilă (fiind necesare investiţii minore chiar înainte de prezentarea maşinii pentru vânzare). Preţul - Maxim de la un om care-ţi oferă minim Stabilirea preţului corect al maşinii este un aspect esenţial.

Deşi statisticile au arătat că în ultimii ani preţul mediu al unei maşini rulate a scăzut de la 5.000 de euro la 3.500 euro, amjoritatea vânzătorilor vor să obţină un preţ cât mai mare, ideal peste media segmentului respectiv. Varianta optimă este cea a unui vânzător realist: preţul nici prea mare, ca să îndepărteze clienţii, dar nici prea mic, ca să piardă bani. Cea mai bună modaltate este aceea de a compara preţul cerut cu media din anunţurile similare, cu mici variaţii în funcţie de dotări, rulare, întreţinere, etc. Nu trebuie scapată din vedere marja de negociere care, în general, la un model de volum, este de 500-1000 euro. Dacă trec mai multe săptamâni şi vânzătorul nu reuşeşte să vândă maşina, este clar că preţul este prea mare şi trebuie ajustat pentru a atrage cumpărători. Preţul este influenţat şi de timbrul de mediu: dacă trebuie plătit la revânzare, cumpărătorul va insista ca preţul să fie mai mic pentru a compensa plata timbrului, suma nefiind una neglijabilă (cel mai adesea între 500 şi 1000 de euro pentru o maşină de volum). Anunţul ideal: transparenţă totală şi fotografii clare În funcţie de anunţ şi de ce conţine acesta, cumpărătorul decide dacă merită să afle mai multe detalii şi dacă vrea să vadă maşina.

Textul trebuie să conţină cât mai multe informaţii care să răspundă la cât mai multe întrebări ale unui potenţial client. Dacă anunţul răspunde la majoritatea întrebărilor, convorbirea telefonică ar putea fi doar despre mici detalii şi despre stabilirea locului întâlnirii, astfel că şi vânzătorul poate scuti timp. Trecerea numărului de kilometri în anunţ, chiar dacă este cu mult peste 100.000, este o dovadă de sinceritate, la fel şi menţionarea unor incidente în care maşina a fost implicată. Specificarea VIN-ului (seria de şasiu) este de asemenea o dovadă în plus de transparenţă. Cu ajutorul acesteia, potenţialul cumpărător poate verifica dacă autoturismul se regăseşte în baza de maşini furate din Europa sau din România. Fotografiile sunt pentru aproape toţi clienţii mult mai importante decât textul, iar dacă sunt nereuşite, o buna parte dintre cei cărora specificaţiile li s-au părut potrivite nu vor mai dori sa vadă maşina în realitate. SUNT recomandate: poze de deschidere în care se vede toată maşina, poze de interior care ilustrează bordul în ansamblu, ceasurile din bord, scaunele din spate, schimbătorul de viteze şi scaunul şoferului , poze cu motorul, anvelopele şi portbagajul, poze cu dotările premium ale maşinii (touch-screen-ul de pe bord sau jante mai deosebite).

Este recomandat să fie postat numărul maxim de fotografii permis în anunţ, pentru a-i mulţumi şi pe cei care vor să vadă mai multe detalii. Reprezintă o dovadă de transparenţă pozele cu zgârieturi ale caroseriei sau cu urme de tamponări. Întâlnirea cu potenţialul cumpărător Întâlnirea cu potenţialul cumpărător este momentul culminant şi trebuie bine pregătit şi gestionat. Dacă un cumpărător a decis să vadă maşina înseamnă că este cu adevarat interesat, iar la telefon rămâne de stabilit doar ora şi locul. Este recomandat ca întâlnirea să se facă într-un loc public, spre exemplu într-o parcare, undeva la distanţe relativ egale de locurile unde se află cele două părţi. Vânzătorul trebuie să fie răbdător, potenţialul cumpărător va inspecta detaliat maşina, fie însoţit de un prieten cunoscător, fie de un mecanic şi cu siguranţă va face remarci critice pentru a obţine un preţ mai bun. Potenţialul cumpărător trebuie lăsat să conducă maşina câteva minute pentru a o testa, evident cu proprietarul în maşină. Dacă vrea ca maşina să fie verificată într-un service, vânzătorul ar trebui să accepte, cu condiţia ca potenţialul client să plătească operaţiunea. Dacă s-a ajuns în acel punct şi clientul este dornic să meargă la o verificare investind bani şi timp, este clar că acesta este interesat de maşină. Dacă preţul rămâne singurul obstacol, vânzătorul trebuie să fie flexibil şi să arate că este dispus să negocieze.

Definitivarea tranzacţiei În mod normal, până la întâlnire, vânzătorul trebuie să comunice potenţialului cumpărător VIN-ul maşinii. Acesta din urma va verifica dacă maşina apare în baza de date europeană (http://www.stolencars24.eu/), în cea a Poliţiei (http://www.igpr.ro/furtauto/furtauto.aspx) sau în baza de date CEDAM, dacă maşina a avut daune în ultimii ani. Vânzătorul trebuie să obţină de la Registrul Auto Roman certificatul de autenticitate care atestă faptul că maşina nu figurează ca fiind furată în baza de date naţională şi în câteva baze de date internaţionale. După ce ambele părţi au agreat asupra termenilor tranzacţiei, cumpărătorul trebuie să primească actele care însoţesc autoturismul (provenienţa, actul de proprietate, talonul, cartea de identitate şi istoricul de service - dacă există).

Pregătirea maşinii - detaliile decisive, aparent nesemnificative Alte atuuri pentru o tranzacţie rapidă şi mulţumitoare sunt reprezentate de starea tehnică şi aspectul maşinii, două elemente ce cântăresc greu în ochii unui potenţial cumpărător. Orice maşină trebuie îngrijită, tocmai de aceea fiind recomandată o igienizare atentă înainte de întâlnirea cu un potenţial client sau postarea unui anunţ online. Costurile pot atinge aproximativ 100 de lei, dar şansele ca maşina să fie atrăgătoare cresc destul de mult. În cazul unor automobile ce trec pragul de 10.000 de euro, este indicată procedura de detailing (aproximativ 200 de euro), care va aduce exteriorul maşinii într-o stare apropiată de cea originală. Nici detaliile ce ţin de partea tehnică nu trebuiesc ignorate, mai ales că acestea pot da de gol un proprietar neglijent cu maşina în cauză, ceea ce poate diminua serios şansele ca preţul să fie apropiat de pretenţiile vânzătorului. Alte lucruri care cimentează o tranzacţie la un preţ convenabil pentru vânzător sunt reprezentate de cartea service, de preferat actualizată şi o stare tehnică impecabilă (fiind necesare investiţii minore chiar înainte de prezentarea maşinii pentru vânzare). Preţul - Maxim de la un om care-ţi oferă minim Stabilirea preţului corect al maşinii este un aspect esenţial. Deşi statisticile au arătat că în ultimii ani preţul mediu al unei maşini rulate a scăzut de la 5.000 de euro la 3.500 euro, amjoritatea vânzătorilor vor să obţină un preţ cât mai mare, ideal peste media segmentului respectiv. Varianta optimă este cea a unui vânzător realist: preţul nici prea mare, ca să îndepărteze clienţii, dar nici prea mic, ca să piardă bani. Cea mai bună modaltate este aceea de a compara preţul cerut cu media din anunţurile similare, cu mici variaţii în funcţie de dotări, rulare, întreţinere, etc. Nu trebuie scapată din vedere marja de negociere care, în general, la un model de volum, este de 500-1000 euro. Dacă trec mai multe săptamâni şi vânzătorul nu reuşeşte să vândă maşina, este clar că preţul este prea mare şi trebuie ajustat pentru a atrage cumpărători. Preţul este influenţat şi de timbrul de mediu: dacă trebuie plătit la revânzare, cumpărătorul va insista ca preţul să fie mai mic pentru a compensa plata timbrului, suma nefiind una neglijabilă (cel mai adesea între 500 şi 1000 de euro pentru o maşină de volum). Anunţul ideal: transparenţă totală şi fotografii clare În funcţie de anunţ şi de ce conţine acesta, cumpărătorul decide dacă merită să afle mai multe detalii şi dacă vrea să vadă maşina. Textul trebuie să conţină cât mai multe informaţii care să răspundă la cât mai multe întrebări ale unui potenţial client. Dacă anunţul răspunde la majoritatea întrebărilor, convorbirea telefonică ar putea fi doar despre mici detalii şi despre stabilirea locului întâlnirii, astfel că şi vânzătorul poate scuti timp. Trecerea numărului de kilometri în anunţ, chiar dacă este cu mult peste 100.000, este o dovadă de sinceritate, la fel şi menţionarea unor incidente în care maşina a fost implicată. Specificarea VIN-ului (seria de şasiu) este de asemenea o dovadă în plus de transparenţă. Cu ajutorul acesteia, potenţialul cumpărător poate verifica dacă autoturismul se regăseşte în baza de maşini furate din Europa sau din România. Fotografiile sunt pentru aproape toţi clienţii mult mai importante decât textul, iar dacă sunt nereuşite, o buna parte dintre cei cărora specificaţiile li s-au părut potrivite nu vor mai dori sa vadă maşina în realitate. SUNT recomandate: poze de deschidere în care se vede toată maşina, poze de interior care ilustrează bordul în ansamblu, ceasurile din bord, scaunele din spate, schimbătorul de viteze şi scaunul şoferului , poze cu motorul, anvelopele şi portbagajul, poze cu dotările premium ale maşinii (touch-screen-ul de pe bord sau jante mai deosebite). Este recomandat să fie postat numărul maxim de fotografii permis în anunţ, pentru a-i mulţumi şi pe cei care vor să vadă mai multe detalii. Reprezintă o dovadă de transparenţă pozele cu zgârieturi ale caroseriei sau cu urme de tamponări. Întâlnirea cu potenţialul cumpărător Întâlnirea cu potenţialul cumpărător este momentul culminant şi trebuie bine pregătit şi gestionat. Dacă un cumpărător a decis să vadă maşina înseamnă că este cu adevarat interesat, iar la telefon rămâne de stabilit doar ora şi locul. Este recomandat ca întâlnirea să se facă într-un loc public, spre exemplu într-o parcare, undeva la distanţe relativ egale de locurile unde se află cele două părţi. Vânzătorul trebuie să fie răbdător, potenţialul cumpărător va inspecta detaliat maşina, fie însoţit de un prieten cunoscător, fie de un mecanic şi cu siguranţă va face remarci critice pentru a obţine un preţ mai bun. Potenţialul cumpărător trebuie lăsat să conducă maşina câteva minute pentru a o testa, evident cu proprietarul în maşină. Dacă vrea ca maşina să fie verificată într-un service, vânzătorul ar trebui să accepte, cu condiţia ca potenţialul client să plătească operaţiunea. Dacă s-a ajuns în acel punct şi clientul este dornic să meargă la o verificare investind bani şi timp, este clar că acesta este interesat de maşină. Dacă preţul rămâne singurul obstacol, vânzătorul trebuie să fie flexibil şi să arate că este dispus să negocieze. Definitivarea tranzacţiei În mod normal, până la întâlnire, vânzătorul trebuie să comunice potenţialului cumpărător VIN-ul maşinii. Acesta din urma va verifica dacă maşina apare în baza de date europeană (http://www.stolencars24.eu/), în cea a Poliţiei (http://www.igpr.ro/furtauto/furtauto.aspx) sau în baza de date CEDAM, dacă maşina a avut daune în ultimii ani. Vânzătorul trebuie să obţină de la Registrul Auto Roman certificatul de autenticitate care atestă faptul că maşina nu figurează ca fiind furată în baza de date naţională şi în câteva baze de date internaţionale. După ce ambele părţi au agreat asupra termenilor tranzacţiei, cumpărătorul trebuie să primească actele care însoţesc autoturismul (provenienţa, actul de proprietate, talonul, cartea de identitate şi istoricul de service - dacă există).

Citeste mai mult: adev.ro/n3u2ue

Pregătirea maşinii - detaliile decisive, aparent nesemnificative Alte atuuri pentru o tranzacţie rapidă şi mulţumitoare sunt reprezentate de starea tehnică şi aspectul maşinii, două elemente ce cântăresc greu în ochii unui potenţial cumpărător. Orice maşină trebuie îngrijită, tocmai de aceea fiind recomandată o igienizare atentă înainte de întâlnirea cu un potenţial client sau postarea unui anunţ online. Costurile pot atinge aproximativ 100 de lei, dar şansele ca maşina să fie atrăgătoare cresc destul de mult. În cazul unor automobile ce trec pragul de 10.000 de euro, este indicată procedura de detailing (aproximativ 200 de euro), care va aduce exteriorul maşinii într-o stare apropiată de cea originală. Nici detaliile ce ţin de partea tehnică nu trebuiesc ignorate, mai ales că acestea pot da de gol un proprietar neglijent cu maşina în cauză, ceea ce poate diminua serios şansele ca preţul să fie apropiat de pretenţiile vânzătorului. Alte lucruri care cimentează o tranzacţie la un preţ convenabil pentru vânzător sunt reprezentate de cartea service, de preferat actualizată şi o stare tehnică impecabilă (fiind necesare investiţii minore chiar înainte de prezentarea maşinii pentru vânzare). Preţul - Maxim de la un om care-ţi oferă minim Stabilirea preţului corect al maşinii este un aspect esenţial. Deşi statisticile au arătat că în ultimii ani preţul mediu al unei maşini rulate a scăzut de la 5.000 de euro la 3.500 euro, amjoritatea vânzătorilor vor să obţină un preţ cât mai mare, ideal peste media segmentului respectiv. Varianta optimă este cea a unui vânzător realist: preţul nici prea mare, ca să îndepărteze clienţii, dar nici prea mic, ca să piardă bani. Cea mai bună modaltate este aceea de a compara preţul cerut cu media din anunţurile similare, cu mici variaţii în funcţie de dotări, rulare, întreţinere, etc. Nu trebuie scapată din vedere marja de negociere care, în general, la un model de volum, este de 500-1000 euro. Dacă trec mai multe săptamâni şi vânzătorul nu reuşeşte să vândă maşina, este clar că preţul este prea mare şi trebuie ajustat pentru a atrage cumpărători. Preţul este influenţat şi de timbrul de mediu: dacă trebuie plătit la revânzare, cumpărătorul va insista ca preţul să fie mai mic pentru a compensa plata timbrului, suma nefiind una neglijabilă (cel mai adesea între 500 şi 1000 de euro pentru o maşină de volum). Anunţul ideal: transparenţă totală şi fotografii clare În funcţie de anunţ şi de ce conţine acesta, cumpărătorul decide dacă merită să afle mai multe detalii şi dacă vrea să vadă maşina. Textul trebuie să conţină cât mai multe informaţii care să răspundă la cât mai multe întrebări ale unui potenţial client. Dacă anunţul răspunde la majoritatea întrebărilor, convorbirea telefonică ar putea fi doar despre mici detalii şi despre stabilirea locului întâlnirii, astfel că şi vânzătorul poate scuti timp. Trecerea numărului de kilometri în anunţ, chiar dacă este cu mult peste 100.000, este o dovadă de sinceritate, la fel şi menţionarea unor incidente în care maşina a fost implicată. Specificarea VIN-ului (seria de şasiu) este de asemenea o dovadă în plus de transparenţă. Cu ajutorul acesteia, potenţialul cumpărător poate verifica dacă autoturismul se regăseşte în baza de maşini furate din Europa sau din România. Fotografiile sunt pentru aproape toţi clienţii mult mai importante decât textul, iar dacă sunt nereuşite, o buna parte dintre cei cărora specificaţiile li s-au părut potrivite nu vor mai dori sa vadă maşina în realitate. SUNT recomandate: poze de deschidere în care se vede toată maşina, poze de interior care ilustrează bordul în ansamblu, ceasurile din bord, scaunele din spate, schimbătorul de viteze şi scaunul şoferului , poze cu motorul, anvelopele şi portbagajul, poze cu dotările premium ale maşinii (touch-screen-ul de pe bord sau jante mai deosebite). Este recomandat să fie postat numărul maxim de fotografii permis în anunţ, pentru a-i mulţumi şi pe cei care vor să vadă mai multe detalii. Reprezintă o dovadă de transparenţă pozele cu zgârieturi ale caroseriei sau cu urme de tamponări. Întâlnirea cu potenţialul cumpărător Întâlnirea cu potenţialul cumpărător este momentul culminant şi trebuie bine pregătit şi gestionat. Dacă un cumpărător a decis să vadă maşina înseamnă că este cu adevarat interesat, iar la telefon rămâne de stabilit doar ora şi locul. Este recomandat ca întâlnirea să se facă într-un loc public, spre exemplu într-o parcare, undeva la distanţe relativ egale de locurile unde se află cele două părţi. Vânzătorul trebuie să fie răbdător, potenţialul cumpărător va inspecta detaliat maşina, fie însoţit de un prieten cunoscător, fie de un mecanic şi cu siguranţă va face remarci critice pentru a obţine un preţ mai bun. Potenţialul cumpărător trebuie lăsat să conducă maşina câteva minute pentru a o testa, evident cu proprietarul în maşină. Dacă vrea ca maşina să fie verificată într-un service, vânzătorul ar trebui să accepte, cu condiţia ca potenţialul client să plătească operaţiunea. Dacă s-a ajuns în acel punct şi clientul este dornic să meargă la o verificare investind bani şi timp, este clar că acesta este interesat de maşină. Dacă preţul rămâne singurul obstacol, vânzătorul trebuie să fie flexibil şi să arate că este dispus să negocieze. Definitivarea tranzacţiei În mod normal, până la întâlnire, vânzătorul trebuie să comunice potenţialului cumpărător VIN-ul maşinii. Acesta din urma va verifica dacă maşina apare în baza de date europeană (http://www.stolencars24.eu/), în cea a Poliţiei (http://www.igpr.ro/furtauto/furtauto.aspx) sau în baza de date CEDAM, dacă maşina a avut daune în ultimii ani. Vânzătorul trebuie să obţină de la Registrul Auto Roman certificatul de autenticitate care atestă faptul că maşina nu figurează ca fiind furată în baza de date naţională şi în câteva baze de date internaţionale. După ce ambele părţi au agreat asupra termenilor tranzacţiei, cumpărătorul trebuie să primească actele care însoţesc autoturismul (provenienţa, actul de proprietate, talonul, cartea de identitate şi istoricul de service - dacă există).

Pregătirea maşinii - detaliile decisive, aparent nesemnificative Alte atuuri pentru o tranzacţie rapidă şi mulţumitoare sunt reprezentate de starea tehnică şi aspectul maşinii, două elemente ce cântăresc greu în ochii unui potenţial cumpărător. Orice maşină trebuie îngrijită, tocmai de aceea fiind recomandată o igienizare atentă înainte de întâlnirea cu un potenţial client sau postarea unui anunţ online. Costurile pot atinge aproximativ 100 de lei, dar şansele ca maşina să fie atrăgătoare cresc destul de mult. În cazul unor automobile ce trec pragul de 10.000 de euro, este indicată procedura de detailing (aproximativ 200 de euro), care va aduce exteriorul maşinii într-o stare apropiată de cea originală. Nici detaliile ce ţin de partea tehnică nu trebuiesc ignorate, mai ales că acestea pot da de gol un proprietar neglijent cu maşina în cauză, ceea ce poate diminua serios şansele ca preţul să fie apropiat de pretenţiile vânzătorului. Alte lucruri care cimentează o tranzacţie la un preţ convenabil pentru vânzător sunt reprezentate de cartea service, de preferat actualizată şi o stare tehnică impecabilă (fiind necesare investiţii minore chiar înainte de prezentarea maşinii pentru vânzare). Preţul - Maxim de la un om care-ţi oferă minim Stabilirea preţului corect al maşinii este un aspect esenţial. Deşi statisticile au arătat că în ultimii ani preţul mediu al unei maşini rulate a scăzut de la 5.000 de euro la 3.500 euro, amjoritatea vânzătorilor vor să obţină un preţ cât mai mare, ideal peste media segmentului respectiv. Varianta optimă este cea a unui vânzător realist: preţul nici prea mare, ca să îndepărteze clienţii, dar nici prea mic, ca să piardă bani. Cea mai bună modaltate este aceea de a compara preţul cerut cu media din anunţurile similare, cu mici variaţii în funcţie de dotări, rulare, întreţinere, etc. Nu trebuie scapată din vedere marja de negociere care, în general, la un model de volum, este de 500-1000 euro. Dacă trec mai multe săptamâni şi vânzătorul nu reuşeşte să vândă maşina, este clar că preţul este prea mare şi trebuie ajustat pentru a atrage cumpărători. Preţul este influenţat şi de timbrul de mediu: dacă trebuie plătit la revânzare, cumpărătorul va insista ca preţul să fie mai mic pentru a compensa plata timbrului, suma nefiind una neglijabilă (cel mai adesea între 500 şi 1000 de euro pentru o maşină de volum). Anunţul ideal: transparenţă totală şi fotografii clare În funcţie de anunţ şi de ce conţine acesta, cumpărătorul decide dacă merită să afle mai multe detalii şi dacă vrea să vadă maşina. Textul trebuie să conţină cât mai multe informaţii care să răspundă la cât mai multe întrebări ale unui potenţial client. Dacă anunţul răspunde la majoritatea întrebărilor, convorbirea telefonică ar putea fi doar despre mici detalii şi despre stabilirea locului întâlnirii, astfel că şi vânzătorul poate scuti timp. Trecerea numărului de kilometri în anunţ, chiar dacă este cu mult peste 100.000, este o dovadă de sinceritate, la fel şi menţionarea unor incidente în care maşina a fost implicată. Specificarea VIN-ului (seria de şasiu) este de asemenea o dovadă în plus de transparenţă. Cu ajutorul acesteia, potenţialul cumpărător poate verifica dacă autoturismul se regăseşte în baza de maşini furate din Europa sau din România. Fotografiile sunt pentru aproape toţi clienţii mult mai importante decât textul, iar dacă sunt nereuşite, o buna parte dintre cei cărora specificaţiile li s-au părut potrivite nu vor mai dori sa vadă maşina în realitate. SUNT recomandate: poze de deschidere în care se vede toată maşina, poze de interior care ilustrează bordul în ansamblu, ceasurile din bord, scaunele din spate, schimbătorul de viteze şi scaunul şoferului , poze cu motorul, anvelopele şi portbagajul, poze cu dotările premium ale maşinii (touch-screen-ul de pe bord sau jante mai deosebite). Este recomandat să fie postat numărul maxim de fotografii permis în anunţ, pentru a-i mulţumi şi pe cei care vor să vadă mai multe detalii. Reprezintă o dovadă de transparenţă pozele cu zgârieturi ale caroseriei sau cu urme de tamponări. Întâlnirea cu potenţialul cumpărător Întâlnirea cu potenţialul cumpărător este momentul culminant şi trebuie bine pregătit şi gestionat. Dacă un cumpărător a decis să vadă maşina înseamnă că este cu adevarat interesat, iar la telefon rămâne de stabilit doar ora şi locul. Este recomandat ca întâlnirea să se facă într-un loc public, spre exemplu într-o parcare, undeva la distanţe relativ egale de locurile unde se află cele două părţi. Vânzătorul trebuie să fie răbdător, potenţialul cumpărător va inspecta detaliat maşina, fie însoţit de un prieten cunoscător, fie de un mecanic şi cu siguranţă va face remarci critice pentru a obţine un preţ mai bun. Potenţialul cumpărător trebuie lăsat să conducă maşina câteva minute pentru a o testa, evident cu proprietarul în maşină. Dacă vrea ca maşina să fie verificată într-un service, vânzătorul ar trebui să accepte, cu condiţia ca potenţialul client să plătească operaţiunea. Dacă s-a ajuns în acel punct şi clientul este dornic să meargă la o verificare investind bani şi timp, este clar că acesta este interesat de maşină. Dacă preţul rămâne singurul obstacol, vânzătorul trebuie să fie flexibil şi să arate că este dispus să negocieze. Definitivarea tranzacţiei În mod normal, până la întâlnire, vânzătorul trebuie să comunice potenţialului cumpărător VIN-ul maşinii. Acesta din urma va verifica dacă maşina apare în baza de date europeană (http://www.stolencars24.eu/), în cea a Poliţiei (http://www.igpr.ro/furtauto/furtauto.aspx) sau în baza de date CEDAM, dacă maşina a avut daune în ultimii ani. Vânzătorul trebuie să obţină de la Registrul Auto Roman certificatul de autenticitate care atestă faptul că maşina nu figurează ca fiind furată în baza de date naţională şi în câteva baze de date internaţionale. După ce ambele părţi au agreat asupra termenilor tranzacţiei, cumpărătorul trebuie să primească actele care însoţesc autoturismul (provenienţa, actul de proprietate, talonul, cartea de identitate şi istoricul de service - dacă există).

Citeste mai mult: adev.ro/n3u2ue
Pregătirea maşinii - detaliile decisive, aparent nesemnificative Alte atuuri pentru o tranzacţie rapidă şi mulţumitoare sunt reprezentate de starea tehnică şi aspectul maşinii, două elemente ce cântăresc greu în ochii unui potenţial cumpărător. Orice maşină trebuie îngrijită, tocmai de aceea fiind recomandată o igienizare atentă înainte de întâlnirea cu un potenţial client sau postarea unui anunţ online. Costurile pot atinge aproximativ 100 de lei, dar şansele ca maşina să fie atrăgătoare cresc destul de mult. În cazul unor automobile ce trec pragul de 10.000 de euro, este indicată procedura de detailing (aproximativ 200 de euro), care va aduce exteriorul maşinii într-o stare apropiată de cea originală. Nici detaliile ce ţin de partea tehnică nu trebuiesc ignorate, mai ales că acestea pot da de gol un proprietar neglijent cu maşina în cauză, ceea ce poate diminua serios şansele ca preţul să fie apropiat de pretenţiile vânzătorului. Alte lucruri care cimentează o tranzacţie la un preţ convenabil pentru vânzător sunt reprezentate de cartea service, de preferat actualizată şi o stare tehnică impecabilă (fiind necesare investiţii minore chiar înainte de prezentarea maşinii pentru vânzare). Preţul - Maxim de la un om care-ţi oferă minim Stabilirea preţului corect al maşinii este un aspect esenţial. Deşi statisticile au arătat că în ultimii ani preţul mediu al unei maşini rulate a scăzut de la 5.000 de euro la 3.500 euro, amjoritatea vânzătorilor vor să obţină un preţ cât mai mare, ideal peste media segmentului respectiv. Varianta optimă este cea a unui vânzător realist: preţul nici prea mare, ca să îndepărteze clienţii, dar nici prea mic, ca să piardă bani. Cea mai bună modaltate este aceea de a compara preţul cerut cu media din anunţurile similare, cu mici variaţii în funcţie de dotări, rulare, întreţinere, etc. Nu trebuie scapată din vedere marja de negociere care, în general, la un model de volum, este de 500-1000 euro. Dacă trec mai multe săptamâni şi vânzătorul nu reuşeşte să vândă maşina, este clar că preţul este prea mare şi trebuie ajustat pentru a atrage cumpărători. Preţul este influenţat şi de timbrul de mediu: dacă trebuie plătit la revânzare, cumpărătorul va insista ca preţul să fie mai mic pentru a compensa plata timbrului, suma nefiind una neglijabilă (cel mai adesea între 500 şi 1000 de euro pentru o maşină de volum). Anunţul ideal: transparenţă totală şi fotografii clare În funcţie de anunţ şi de ce conţine acesta, cumpărătorul decide dacă merită să afle mai multe detalii şi dacă vrea să vadă maşina. Textul trebuie să conţină cât mai multe informaţii care să răspundă la cât mai multe întrebări ale unui potenţial client. Dacă anunţul răspunde la majoritatea întrebărilor, convorbirea telefonică ar putea fi doar despre mici detalii şi despre stabilirea locului întâlnirii, astfel că şi vânzătorul poate scuti timp. Trecerea numărului de kilometri în anunţ, chiar dacă este cu mult peste 100.000, este o dovadă de sinceritate, la fel şi menţionarea unor incidente în care maşina a fost implicată. Specificarea VIN-ului (seria de şasiu) este de asemenea o dovadă în plus de transparenţă. Cu ajutorul acesteia, potenţialul cumpărător poate verifica dacă autoturismul se regăseşte în baza de maşini furate din Europa sau din România. Fotografiile sunt pentru aproape toţi clienţii mult mai importante decât textul, iar dacă sunt nereuşite, o buna parte dintre cei cărora specificaţiile li s-au părut potrivite nu vor mai dori sa vadă maşina în realitate. SUNT recomandate: poze de deschidere în care se vede toată maşina, poze de interior care ilustrează bordul în ansamblu, ceasurile din bord, scaunele din spate, schimbătorul de viteze şi scaunul şoferului , poze cu motorul, anvelopele şi portbagajul, poze cu dotările premium ale maşinii (touch-screen-ul de pe bord sau jante mai deosebite). Este recomandat să fie postat numărul maxim de fotografii permis în anunţ, pentru a-i mulţumi şi pe cei care vor să vadă mai multe detalii. Reprezintă o dovadă de transparenţă pozele cu zgârieturi ale caroseriei sau cu urme de tamponări. Întâlnirea cu potenţialul cumpărător Întâlnirea cu potenţialul cumpărător este momentul culminant şi trebuie bine pregătit şi gestionat. Dacă un cumpărător a decis să vadă maşina înseamnă că este cu adevarat interesat, iar la telefon rămâne de stabilit doar ora şi locul. Este recomandat ca întâlnirea să se facă într-un loc public, spre exemplu într-o parcare, undeva la distanţe relativ egale de locurile unde se află cele două părţi. Vânzătorul trebuie să fie răbdător, potenţialul cumpărător va inspecta detaliat maşina, fie însoţit de un prieten cunoscător, fie de un mecanic şi cu siguranţă va face remarci critice pentru a obţine un preţ mai bun. Potenţialul cumpărător trebuie lăsat să conducă maşina câteva minute pentru a o testa, evident cu proprietarul în maşină. Dacă vrea ca maşina să fie verificată într-un service, vânzătorul ar trebui să accepte, cu condiţia ca potenţialul client să plătească operaţiunea. Dacă s-a ajuns în acel punct şi clientul este dornic să meargă la o verificare investind bani şi timp, este clar că acesta este interesat de maşină. Dacă preţul rămâne singurul obstacol, vânzătorul trebuie să fie flexibil şi să arate că este dispus să negocieze. Definitivarea tranzacţiei În mod normal, până la întâlnire, vânzătorul trebuie să comunice potenţialului cumpărător VIN-ul maşinii. Acesta din urma va verifica dacă maşina apare în baza de date europeană (http://www.stolencars24.eu/), în cea a Poliţiei (http://www.igpr.ro/furtauto/furtauto.aspx) sau în baza de date CEDAM, dacă maşina a avut daune în ultimii ani. Vânzătorul trebuie să obţină de la Registrul Auto Roman certificatul de autenticitate care atestă faptul că maşina nu figurează ca fiind furată în baza de date naţională şi în câteva baze de date internaţionale. După ce ambele părţi au agreat asupra termenilor tranzacţiei, cumpărătorul trebuie să primească actele care însoţesc autoturismul (provenienţa, actul de proprietate, talonul, cartea de identitate şi istoricul de service - dacă există).

Citeste mai mult: adev.ro/n3u2ue
Pregătirea maşinii - detaliile decisive, aparent nesemnificative Alte atuuri pentru o tranzacţie rapidă şi mulţumitoare sunt reprezentate de starea tehnică şi aspectul maşinii, două elemente ce cântăresc greu în ochii unui potenţial cumpărător. Orice maşină trebuie îngrijită, tocmai de aceea fiind recomandată o igienizare atentă înainte de întâlnirea cu un potenţial client sau postarea unui anunţ online. Costurile pot atinge aproximativ 100 de lei, dar şansele ca maşina să fie atrăgătoare cresc destul de mult. În cazul unor automobile ce trec pragul de 10.000 de euro, este indicată procedura de detailing (aproximativ 200 de euro), care va aduce exteriorul maşinii într-o stare apropiată de cea originală. Nici detaliile ce ţin de partea tehnică nu trebuiesc ignorate, mai ales că acestea pot da de gol un proprietar neglijent cu maşina în cauză, ceea ce poate diminua serios şansele ca preţul să fie apropiat de pretenţiile vânzătorului. Alte lucruri care cimentează o tranzacţie la un preţ convenabil pentru vânzător sunt reprezentate de cartea service, de preferat actualizată şi o stare tehnică impecabilă (fiind necesare investiţii minore chiar înainte de prezentarea maşinii pentru vânzare). Preţul - Maxim de la un om care-ţi oferă minim Stabilirea preţului corect al maşinii este un aspect esenţial. Deşi statisticile au arătat că în ultimii ani preţul mediu al unei maşini rulate a scăzut de la 5.000 de euro la 3.500 euro, amjoritatea vânzătorilor vor să obţină un preţ cât mai mare, ideal peste media segmentului respectiv. Varianta optimă este cea a unui vânzător realist: preţul nici prea mare, ca să îndepărteze clienţii, dar nici prea mic, ca să piardă bani. Cea mai bună modaltate este aceea de a compara preţul cerut cu media din anunţurile similare, cu mici variaţii în funcţie de dotări, rulare, întreţinere, etc. Nu trebuie scapată din vedere marja de negociere care, în general, la un model de volum, este de 500-1000 euro. Dacă trec mai multe săptamâni şi vânzătorul nu reuşeşte să vândă maşina, este clar că preţul este prea mare şi trebuie ajustat pentru a atrage cumpărători. Preţul este influenţat şi de timbrul de mediu: dacă trebuie plătit la revânzare, cumpărătorul va insista ca preţul să fie mai mic pentru a compensa plata timbrului, suma nefiind una neglijabilă (cel mai adesea între 500 şi 1000 de euro pentru o maşină de volum). Anunţul ideal: transparenţă totală şi fotografii clare În funcţie de anunţ şi de ce conţine acesta, cumpărătorul decide dacă merită să afle mai multe detalii şi dacă vrea să vadă maşina. Textul trebuie să conţină cât mai multe informaţii care să răspundă la cât mai multe întrebări ale unui potenţial client. Dacă anunţul răspunde la majoritatea întrebărilor, convorbirea telefonică ar putea fi doar despre mici detalii şi despre stabilirea locului întâlnirii, astfel că şi vânzătorul poate scuti timp. Trecerea numărului de kilometri în anunţ, chiar dacă este cu mult peste 100.000, este o dovadă de sinceritate, la fel şi menţionarea unor incidente în care maşina a fost implicată. Specificarea VIN-ului (seria de şasiu) este de asemenea o dovadă în plus de transparenţă. Cu ajutorul acesteia, potenţialul cumpărător poate verifica dacă autoturismul se regăseşte în baza de maşini furate din Europa sau din România. Fotografiile sunt pentru aproape toţi clienţii mult mai importante decât textul, iar dacă sunt nereuşite, o buna parte dintre cei cărora specificaţiile li s-au părut potrivite nu vor mai dori sa vadă maşina în realitate. SUNT recomandate: poze de deschidere în care se vede toată maşina, poze de interior care ilustrează bordul în ansamblu, ceasurile din bord, scaunele din spate, schimbătorul de viteze şi scaunul şoferului , poze cu motorul, anvelopele şi portbagajul, poze cu dotările premium ale maşinii (touch-screen-ul de pe bord sau jante mai deosebite). Este recomandat să fie postat numărul maxim de fotografii permis în anunţ, pentru a-i mulţumi şi pe cei care vor să vadă mai multe detalii. Reprezintă o dovadă de transparenţă pozele cu zgârieturi ale caroseriei sau cu urme de tamponări. Întâlnirea cu potenţialul cumpărător Întâlnirea cu potenţialul cumpărător este momentul culminant şi trebuie bine pregătit şi gestionat. Dacă un cumpărător a decis să vadă maşina înseamnă că este cu adevarat interesat, iar la telefon rămâne de stabilit doar ora şi locul. Este recomandat ca întâlnirea să se facă într-un loc public, spre exemplu într-o parcare, undeva la distanţe relativ egale de locurile unde se află cele două părţi. Vânzătorul trebuie să fie răbdător, potenţialul cumpărător va inspecta detaliat maşina, fie însoţit de un prieten cunoscător, fie de un mecanic şi cu siguranţă va face remarci critice pentru a obţine un preţ mai bun. Potenţialul cumpărător trebuie lăsat să conducă maşina câteva minute pentru a o testa, evident cu proprietarul în maşină. Dacă vrea ca maşina să fie verificată într-un service, vânzătorul ar trebui să accepte, cu condiţia ca potenţialul client să plătească operaţiunea. Dacă s-a ajuns în acel punct şi clientul este dornic să meargă la o verificare investind bani şi timp, este clar că acesta este interesat de maşină. Dacă preţul rămâne singurul obstacol, vânzătorul trebuie să fie flexibil şi să arate că este dispus să negocieze. Definitivarea tranzacţiei În mod normal, până la întâlnire, vânzătorul trebuie să comunice potenţialului cumpărător VIN-ul maşinii. Acesta din urma va verifica dacă maşina apare în baza de date europeană (http://www.stolencars24.eu/), în cea a Poliţiei (http://www.igpr.ro/furtauto/furtauto.aspx) sau în baza de date CEDAM, dacă maşina a avut daune în ultimii ani. Vânzătorul trebuie să obţină de la Registrul Auto Roman certificatul de autenticitate care atestă faptul că maşina nu figurează ca fiind furată în baza de date naţională şi în câteva baze de date internaţionale. După ce ambele părţi au agreat asupra termenilor tranzacţiei, cumpărătorul trebuie să primească actele care însoţesc autoturismul (provenienţa, actul de proprietate, talonul, cartea de identitate şi istoricul de service - dacă există).

Citeste mai mult: adev.ro/n3u2ue